Reklamácia
Reklamačné podmienky
Zodpovednosť za vady tovaru, záruka
Kupujúci je povinný prezrieť tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. Pokiaľ je zistené poškodenie spôsobené dopravou alebo iná zjavná vada, odošle kupujúci tento tovar ihneď späť na adresu predávajúceho, a to najneskôr do 3 dní od obdržania tovaru. V tomto prípade, pokiaľ tovar nie je viditeľne použitý a je zrejmé, že vadu nespôsobil kupujúci, vymení predávajúci tovar za bezchybný kus. Na neskoršie reklamácie spôsobené vinou dopravy nemožno brať ohľad a budú zamietnuté.
Záručná lehota je podľa všeobecne záväzných právnych predpisov 24 mesiacov. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej dielov) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku nemožno teda považovať za vadu a nemožno ju ani reklamovať. Záručná doba všetkým osobám používajúcim výrobok pre účel podnikania alebo obchodu s daným výrobkom nie je stanovená občianskym zákonníkom a stanovuje ju konkrétny dovozca či výrobca.
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. V prípade rozporu tovaru so zmluvou má spotrebiteľ nárok na tzv. zjednanie nápravy a to:
x bezplatným uvedením spotrebného tovaru do stavu zodpovedajúceho zmluve prostredníctvom opravy
x primeraným znížením kúpnej ceny
x náhradným dodaním tovaru
x odstúpením od zmluvy
Najprv môže spotrebiteľ požadovať u predávajúceho bezplatnú opravu alebo bezplatné náhradné dodanie spotrebného tovaru. Kupujúci má právo na výmenu tovaru len vtedy, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné. V tomto prípade bude tovar vymenený za rovnaký kus, prípadne vrátená už zaplatená čiastka späť. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec zakúpená. V prípade, že nie je reklamovaný tovar osobne odovzdaný na reklamáciu predávajúcemu, je kupujúci zodpovedný za prepravu a prípadné škody pri nej spôsobené.
Postup pri uplatňovaní reklamácie
Reklamácie uplatňujte písomne alebo elektronicky na adresu predávajúceho. Tovar späť zasielajte až po konzultácii s nami.
Tovar, prosíme, neposielajte na dobierku. Takéto zásielky budú ihneď odmietnuté a vrátené späť odosielateľovi.
Reklamácia
Reklamačné podmienky
Zodpovednosť za vady tovaru, záruka
Kupujúci je povinný prezrieť tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. Pokiaľ je zistené poškodenie spôsobené dopravou alebo iná zjavná vada, odošle kupujúci tento tovar ihneď späť na adresu predávajúceho, a to najneskôr do 3 dní od obdržania tovaru. V tomto prípade, pokiaľ tovar nie je viditeľne použitý a je zrejmé, že vadu nespôsobil kupujúci, vymení predávajúci tovar za bezchybný kus. Na neskoršie reklamácie spôsobené vinou dopravy nemožno brať ohľad a budú zamietnuté.
Záručná lehota je podľa všeobecne záväzných právnych predpisov 24 mesiacov. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej dielov) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku nemožno teda považovať za vadu a nemožno ju ani reklamovať. Záručná doba všetkým osobám používajúcim výrobok pre účel podnikania alebo obchodu s daným výrobkom nie je stanovená občianskym zákonníkom a stanovuje ju konkrétny dovozca či výrobca.
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. V prípade rozporu tovaru so zmluvou má spotrebiteľ nárok na tzv. zjednanie nápravy a to:
x bezplatným uvedením spotrebného tovaru do stavu zodpovedajúceho zmluve prostredníctvom opravy
x primeraným znížením kúpnej ceny
x náhradným dodaním tovaru
x odstúpením od zmluvy
Najprv môže spotrebiteľ požadovať u predávajúceho bezplatnú opravu alebo bezplatné náhradné dodanie spotrebného tovaru. Kupujúci má právo na výmenu tovaru len vtedy, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné. V tomto prípade bude tovar vymenený za rovnaký kus, prípadne vrátená už zaplatená čiastka späť. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec zakúpená. V prípade, že nie je reklamovaný tovar osobne odovzdaný na reklamáciu predávajúcemu, je kupujúci zodpovedný za prepravu a prípadné škody pri nej spôsobené.
Postup pri uplatňovaní reklamácie
Reklamácie uplatňujte písomne alebo elektronicky na adresu predávajúceho. Tovar späť zasielajte až po konzultácii s nami.
Tovar, prosíme, neposielajte na dobierku. Takéto zásielky budú ihneď odmietnuté a vrátené späť odosielateľovi.